HTML

Bakura az okostojás

Blog, politika, sport, média és minden más egy helyen.

A szerző: Ördög Zoltán

Szavazás

Friss topikok

  • Rwindx: Az indexen található szerintem egy korrekt írás a TB reform-ról, annak várható hatásairól, valamin... (2008.03.05. 15:06) Reform - Igen vagy nem? (heti szavazás)
  • Őrnagy Őrnagy: Bakura, többet kéne írnod, kampány van. Mit fog szólni a Párt, meg Balázska. (2008.03.05. 09:00) Szavazz a Fideszről! (heti szavazás)
  • Rwindx: Nos nagyjából sikerült eltalálni. Ez esetben vagy nem vagy jóval fiatalabb, vagy pedig még feneked... (2008.03.04. 10:29) Fodor Gábor a fiatalok ásza
  • Rwindx: Bakura: www.mkogy.hu/cgi-bin/ikalista_cxalan?P_OUTFRM=HTML&P_CKL=38&P_TIPUS=null&P_TIPUS=I (2008.03.03. 16:28) Jöjjön a gáz!
  • Rwindx: "helye van az esetleges csúsztatásaik, hazugságaik helyreigazitásának" - Erre az egyre tudom azt m... (2008.03.03. 16:04) Felháborító tv2 Napló

Hírek


Ugyanez a Blogteren

Antal Dániel blogja

Basahalom boulevard

Holdrabló

Jattila blogja

Címkék

anime (1) a társulat (1) bakura (15) baloldal (1) blog (20) blogter (3) budapest (2) bulvár (2) cigány (1) dakar (1) debrecen (3) demszky (1) egészségügy (3) eu (1) fidesz (6) foci (1) fodorgábor (2) fradi (1) gaskó (1) gáz (1) gazdaság (8) gyurcsány (4) humor (1) időjárás (1) internet (2) irodalom (4) kende péter (1) kommunikáció (23) könyv (1) kosárlabda (1) közpark (1) liberalizmus (1) magyar gárda (1) marketing (2) mdf (1) média (4) moderálás (1) mszp (9) nba (1) népszavazás (5) orbán (2) politika (57) politikusok (1) sport (5) szavazás (15) szdsz (11) szex (2) tolerancia (1) tv (6) vadkakasok (1) vallás (3)

Reform - Igen vagy nem? (heti szavazás)

2008.02.06. 16:26 Bakura - Szabadság, egyenlőség, testvériség

Hétfőn feltettem immár szokásos heti szavazásomat, de eddig nagyon kevesen voksoltak. Így most újra kérem, hogy aki még nem tette meg, véleményezze az egészségügyi reformot! Olvasd el ezt is: Egészségügyi reform - Kérdések és válaszok

25 komment

Címkék: blog politika gazdaság szavazás egészségügy

A bejegyzés trackback címe:

http://bakura.blog.hu/api/trackback/id/tr80328135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Koccintó 2008.02.06. 18:52:31

EÜ reform IGEN,
MSZP-SZDSZ gagyi átalakítás NEM!

balázska · http://blog.palbalazs.eu/ 2008.02.07. 09:53:06

Mért, volt valakinek jobb ötlete?!

A FIDESZ-féle "maradjon minden a régiben, mert a mi hatalmi céljainkat aktuálisan ez szolgálja" átalakítás nem nyerő ötlet.

Ha az ellenzék törődne ezzel az országgal, amikor az ellátórendszerek reformja társadalmi vitával, a szereplők bevonásával és politikai egyetértéssel is megtörténhetne.

De őket nem olyan fából faragták. Ők Machiavelli tanítványai, és minden szinten követik a "cél szentesíti az eszközt" elvet.

Rwindx 2008.02.07. 10:04:29

Balázska, miért kell mindenbe belekeverni a fideszt amire úgy gondolod hogy "nem helyénvaló". Úgy gondolod csak mszp és "követőik" meg fidesz és "követőik" léteznek? Tudod léteznek olyan emberek akik magukénak tudják/vallják az önálló gondolkodás képességét. Már hozzám is hozzámvágtad többször fideszt, miközben elég kevés közöm van hozzájuk. Koccintó sem említette a fideszt.
Ha abból indulsz ki hogy minden ami ellentmond az mszp-nek az fideszes, és ebből kifolyólag rossz, akkor megint visszajutunk a korábbi strucc felvetésemre. Miért hihetetlen elfogadni azt hogy vannak emberek akik külső hatás nélkül jutnak következtetésekre, miközben mitől hihetőbb a gyf és bandája által sulykolt "nincs más út" elképzelés? Mert a Párt ott áll mögötte?

balázska · http://blog.palbalazs.eu/ 2008.02.07. 11:07:08

Számomra érthetetlen Koccintó blogtársunk tulajdonképpeni kritikája az átalakításokkal szemben, miközben más még nem tett érdemi javaslatot, hogyan kéne csinálni. Így tehát nem mellékes az, hogy a politikai szereplők hogy állnak a dolgokhoz hozzá.

Nincs miből választani. És nem a kormány miatt nincs. Szerintem ez elvitathatatlan tény.

"Tudod léteznek olyan emberek akik magukénak tudják/vallják az önálló gondolkodás képességét."

Gondolkodni lehet önállóan, változtatni kissé nehézkes lenne. Ahhoz valamelyik politikai erőt támogatni kell.

Hát nézd, olyan értelemben nincs más út, hogy a nagy ellátórendszerek reformját nem úszhatjuk meg. Aki ezzel ellenkezőt állít, az hazudik vagy magát is becsapták.
Nyilván a reformok megvalósításának lehetne több útja, de akik javaslatokat tehetnének, azok inkább a céltalan obstrukció eszközével élnek, így komolytalanná váltak sokak számára.

Rwindx 2008.02.07. 11:52:23

"Hát nézd, olyan értelemben nincs más út, hogy a nagy ellátórendszerek reformját nem úszhatjuk meg."
- Már bocsi, de ez a mondat ebben a formában hükyeség. "nagy ellátórendszerek reformját nem úszhatjuk meg" - Eddig rendben van, a többi rész degradálja.

Ha megnézed mit írt Koccintó:
"EÜ reform IGEN," vs "nagy ellátórendszerek reformját nem úszhatjuk meg" Mi ebben a különbség? Semmi. Mindketten (sőt velem együtt hárman) azt akarjátok legyen változás. Na most a bibi az hogy nem egyféleképpen lehet változtatni. Koccintó (és még sokan mások) vélhetőleg a változtatás ezen módját károsnak tartja. Velem együtt.

"És nem a kormány miatt nincs." - Akkor ki az aki nem hallgat meg senkit senkit sem a társadalmon belül? Aki leszarja mások véleményét? Ki az akinek társadalmi konszenzust kellene keresnie? Talán Mari néni a szomszédból? hát nem, a kormány az.

"de akik javaslatokat tehetnének, azok inkább a céltalan obstrukció eszközével élnek, így komolytalanná váltak sokak számára." - Mennyi civil, szakmai szervezetet kérdeztek meg a konszenzus kialakításához? Egyet sem. Választási kampányban meghírdették a fentieket, hogy a választók kifejezhessék az egyet vagy egyet nemértésüket? Nem. Akkor milyen obstrukcióról beszélünk? Senki nem szólhat bele, mivel a Párt szerint deklaráltan ez az egyetlen és jó út. Miről beszélünk ez esetben? Kirekesztésről. A társadalom kirekesztését a róla hozott döntések folyamatáról. Ez egy demokráciában elképzelhetetlen. Ez a Párt még mindig úgy gondolja, hogy azért választják meg hogy teljhatalmat adjanak neki 4 évre. Hát nem ez a demokrácia. Demokráciában nincs teljhatalom. Ez a fajta működés mit fog fokozni? Szembenállást, korlátlan szembenállást. Mi lesz így az országból hamarosan? Egy reform trágyadomb.

balázska · http://blog.palbalazs.eu/ 2008.02.07. 12:26:28

A kormány programjában szerepeltek a reformok.

Itt van előttem a választási program, nos akkor idéznék is belőle...

-------------------------
Átalakuló egészségügy:
Magán és közfelelősség tisztázása.
Szolgáltatási csomagok meghatározása.
Versenyt és szolidaritást egyaránt érvényesítő keretek megteremtése.
Azon minimális szolgáltatások körének meghatározása, amelyekre mindenki biztosítási jogviszony nélkül is jogosult
[nagy hosszú úgyhogy innentől csak részleteket írok]
A fejlesztés regionális súlypontjainak meghatározásával és az infrastruktura fejlesztésével 2008-ra magas színvonalú eü. intézményrendszer kialakítása, amely arányos és egyenlő, magas szinvonalú ellátást biztosít.
Az egészségügyi szolgáltatások indokolatlan, felesleges és túlzottan gyakori igénybevételének mérséklése [vö. vizitdíj - balázska]
A magántőke ellenőrzött bevonásának támogatása az egészségbiztosítási szolgáltatások nyújtásába, fejlesztésébe.
Az egészségbiztosítási rendszer hatósági felügyeletének létrehozása.
A hátrányos helyzetű térségekben dolgozó háziorvosok szakmai és anyagi megbecsülésének javítása.

-----
Mire a hiszti tehát?!
Egyébként a FIDESZ is számos hasonlót ígért, tehát akkor ugyebár ki nem tartja be a programját?
(majd valahonnan azt is megfogom szerezni, biz'isten).

Kurvára elég már az emberek hülyéneknézéséből.

balázska · http://blog.palbalazs.eu/ 2008.02.07. 12:30:57

Erre tessék gombot varrni!:


Fideszes városi elnök privatizálta a hevesi egészségügyet

Míg Heves fideszes polgármestere az egri Markhot Ferenc kórház üzemeltetésének magánkézbe adása ellen tüntet, saját városában egy magáncégre bízza a Városi Egészségügyi Szolgálat működtetését, és a szervezet vagyonát. A nyertes cég tulajdonosa pedig a Fidesz egri elnöke, aki egyébként a Markhot Ferenc kórház orvosa.

A Fidesz hazug politikát folytat az egészségügyben, ugyanis csak akkor ellenzi a magántőke bevonását, ha nem az ellenzéki párt, illetve holdudvara száll be az egészségügyi bizniszbe, mondta Nyakó István. Az MSZP szóvivője úgy érzi, igazát egy hevesi történet bizonyítja, ugyanis a város vezetése egy, a párthoz közeli cég kezére játszotta a helyi egészségügyi szolgáltatásokat.

Míg Heves fideszes polgármestere az egri Markhot Ferenc Kórház üzemeltetésének magánkézbe adása ellen tüntet, hívta fel a figyelmet Nyakó, addig saját városában a fideszes többségű képviselő-testülettel közösen úgy döntött: egy olyan magáncégre bízza a Városi Egészségügyi Szolgálat egészségügyi szakfeladatainak ellátását és az ehhez kapcsolódó vagyonkezelői jogot, amelynek tulajdonosa a Fidesz egri elnöke.

Nyakó szerint ugyanis az egri Fidesz-elnök, Magyar István (aki az egri Markhot Ferenc Kórház orvosa is egyben) az egyik tulajdonosa annak az Agria Ügyelet Kft.-nek, amelyik megkapta a hevesi egészségügyi intézményeket. "Egerben ugyanazok tiltakoznak a kórházi ellátás kiszervezése ellen, akik most kaparintották meg Hevesen nem csak az egészségügyi szolgáltatási jogot, de az egészségügyi intézmények vagyonát is" - kommentált Nyakó.

A szóvivő szerint egyébként Magyar már rutinos a magántőke bevonásában, hiszen az egri Fidesz elnökének cége már több szakrendelő üzemeltetését vette át az elmúlt évben, és Egerben is ők látják el a felnőtt orvosi ügyeletet. Itt volna az ideje, hogy Orbán Viktor és a Fidesz egészségpolitikusai színt valljanak: akkor is helyeslik-e a magántőke bevonását az egészségügybe, ha nem az ő embereik húznak hasznot belőle, mondta Nyakó.

(index.hu, index.hu/politika/belfold/heves8764/)

PS: szigorúan nem Rwindx-nek ajánlva, hiszen ő nem fideszes.

balázska · http://blog.palbalazs.eu/ 2008.02.07. 12:46:49

Summa summarum: az emberek jóváhagyták a reformokat (a választásokon, 2006-ban), és azok rendben le is folynának, ha a FIDESZ és a nyugtalanságban érdekelt más erők nem szítanák folyton a közhangulatot.

A FIDESZből meg igazán kiállhatnának már néhányan a nyilvánosság elé, és alaposan szembeköphetnék magukat.

Rwindx 2008.02.07. 13:42:55

Ismerem a hevesi történetet. bár a "hevesi egészségügyet" kicsit csúsztatásnak érzem, de valóban, meglehetősen elvtelennek tartom (sőt így károsnak), ha pedig saját magának "privatizálta" akkor még bűncselekménynek is. Furcsa? Nem kellene annak lennie.

Nem szeretnélek elkeseríteni, de sajnos az mszp választási programja (2006) a következő: www.mszp.hu/download/dokumentumok/mszp_valasztasi_program.pdf

Csak kérlek rá hogy olvasd el. Szerintem tanulságos lesz az összes pontja. Nyugodtan összevetheted azzal, amit ide valahonnan bekopiztál.

Néhány részlet azért ha úgy gondolod felesleges átolvasni:

4. Új békeidők – nyugodt építkezés.
...A széles körű együttműködéssel kidolgozott nemzeti fejlesztési terv keretében..
A fejlesztési időszak végére az autópályák majd mindegyike eléri az országhatárokat.
A fejlesztések révén a környezetbarát vasúti közlekedés visszanyeri korábbi jelentőségét, és biztosítja az ország tranzit szerepének megerősítését.Nagyvárosaink gyors, kényelmes vasúttal lesznek elérhetőek.

5. Bevezetjük az eurót.
2008-ban teljesítjük az európai monetáris unióhoz történő csatlakozáshoz szükséges egyensúlyi követelményeket, és ezzel létrejönnek az euró bevezetésének közgazdasági feltételei.

8. Igazságos közteherviselés.
Csökkentjük a vállalkozások, az állampolgárok, a családok adóterheit...A szociális biztonság, a nyugdíjak és az egészségügy biztonságos finanszírozása mellett mérsékeljük a társadalombiztosítási terheket. A jövedelemcentralizáció mértékét legalább 2 százalékponttal csökkentjük.

9. Erős és takarékos államot.
Azt valljuk, hogy az állampolgár nem alattvalója az államnak...

10. Versenyképes helyzetbe hozzuk a hazai kis­ és közép­ vállalkozásokat, javítjuk működési feltételeiket.
Egyszerűsítjük a jogi szabályozást, lényegesen
csökkentjük az adminisztrációs terheket...

12. Megteremtjük a versenyképes agrárium feltételeit

14. Az összetartó társadalomért dolgozunk.

16. Folytatjuk az új, igazságosabb otthonteremtési programokat. (!!!!!)

17. Kedvezményes tarifát vezetünk be. (áram, gáz)

23. Budapest, a nagyvárosok, a vidéki városok és a falvak csak együtt lehetnek sikeresek.

25. Célunk a választott regionális önkormányzatok megteremtése.
Szélesítjük a helyben születő döntések körét...Pótoljuk az iparűzési adó kieséséből származó önkormányzati bevételeket.

26. Valljuk és gyakoroljuk közös nemzeti felelősségünket a határon túl élőmagyarok iránt.

27. Sokféleségünkből áll össze az egy és oszthatatlan magyar nemzet.

29. Jobb és igazságosabb oktatást akarunk, amely az esélykülönbségeket csökkenti.
Ha szükséges, kiegészítő támogatások nyújtásával is hozzájárulunk, hogy az alsó tagozatos osztályok a kistelepüléseken is fennmaradhassanak...

30. Kiteljesítjük a felsőoktatás átalakítását.
(Hol a tandíj említése??)

35. Az egészségügy átfogó átalakítására van szükség.
Az egészségügyi intézmények működése nem képzelhető el a jól képzett, megfelelően megbecsült orvosok, szakdolgozók áldozatos munkája nélkül. (Most orvosmaffia??, Hol a TB privatizáció, vizitdíj, kórházi napidíj??)
Célunk, hogy az egészség a társadalom és az egyén legfőbb értékévé váljon (Most akkor kapitalizmus van és a profit a fontos vagy mi?)
Korszerűsítjük és új szolgáltatásokkal bővítjük a fekvő- és járóbetegellátást. A területi egyenlőtlenségek felszámolását és a technikai, technológiai fejlődést célzó beruházásokat valósítunk meg. Nagyszabású kórházfelújításokat, bővítéseket,rekonstrukciókat hajtunk végre. (Mintha bezárások, forrásmegvonás történtek volna..)

37. Egyetértéses demokráciát akarunk.
ahol megvalósul a köztársasági eszmény; a hatalom megosztása, a testületek döntési joga és a jog előtti egyenlőség; ahol működnek a társadalmi párbeszéd intézményei; ahol a hatalmon lévők döntéseikbe bevonják a civil társadalmat és az érdekképviseleteket; (öszintén nem is értem mi a problémám az mszp-vel)

38. Új alkotmányt készítünk.

39. Kisebb parlamentet akarunk.

40. A polgárok biztonságának megerősítése kötelességünk.
Fellépünk a korrupció minden megnyilvánulása ellen, és bezárjuk a jogi kiskapukat a mások kárára ügyeskedők előtt. (végüis tényleg rengetegen buktak, a furcsa hogy javarészt, mszp közeli emberek)

41. „Szabadság szülte rendet” akarunk Magyarországon.
Olyan rendet, amelyben a köztársaság egyetlen polgárának sem kell félnie.

Bakura - Szabadság, egyenlőség, testvériség · http://politikaikommunikacio.blogter.hu 2008.02.07. 14:52:40

Ebben minimális a konkrétum! :))
Egy jobboldali azt mondja, ebből semmi sem valósul(t) meg, egy balos meg azt, hogy szinte minden! Szinte bármely pontról lehet egy parttalan vitát lefolytatni. :))

Amik meg a zárójelben hiányolva vannak, ESZKÖZÖK és nem célok.

A vita lefolytatását másra (pl. rátok) hagyom. Nincs kedvem szekértáborokhoz csatlakozni. :))
De a balosnak (mondjuk Balázskának) szurkolok. :))

Rwindx 2008.02.07. 15:13:09

"Ebben minimális a konkrétum!" - Ez így van, és most kedvem ellenére felhozom a fideszt. A bal oldaliak állandóan azt hányják a fidesz szemére hogy az mszp-vel szemben nincs konkrét programja, hát én azt mondom az mszp-nek sincs...

Egyáltalán nincs belekódolva a reform a programba, a szokásos választási lózung. Nincsenek megígérve konkrét reformok. Aki ebben 2006-ban a választások előtt látja a mostani dolgokat, az magának is hazudik. Ez a reformőrület azután kezdődött amikor az EU már keményebben beszólt, az meg már választások után történt, a költségvetés várható (akkor még nem nyivános) hiánya 10% fölé volt várható. Akkor gondolom megijedtek mi lesz itt.

Ezzel ráadásul még nem is emeltem ki azokat a dolgokat amik el lettek "felejtve" mint pl, kisebb parlament. Vagy éppen teljesen ellentétes dolgok történtek (adóemelés - beígért csökkenés helyett, kórházak fejlesztése - forrásmegvonások, falusi alsótagozatos iskolák támogatása - bezárása, stb stb stb, vasút használhatóvá tétele - ???)

Talán az szdsz választási programját konkrétabbnak lehetne nevezni, de az is jobbára tele van lózungokkal, meg némileg manipulált grafikonokkal. Főleg az adócsökkentésekre öszpontosítottak (több szdsz kevesebb adó). Hát ez nekik sem "jött" össze. Tény: ők már megemlítették a több biztosítós rendszert (vizitdíj, napi díj, stb nem). De könyörgöm ez akkoriban is csak egy kb 6%-os párt volt. Valószínüleg nem ok nélkül. Ennyiből a jobbik is kormányozhatna az 1%-val... dettó.

A fideszét és az mdf-ét nem ismerem.

Rwindx 2008.02.07. 15:25:44

"Amik meg a zárójelben hiányolva vannak, ESZKÖZÖK és nem célok." - Célok egyáltalán nincsenek definiálva. Vagy akár nevezhetjük a címeket célnak. Hát nem túl konkrét.

Modhatom azt egy választási programban hogy esernyőt biztosítunk minden állampolgárnak mert az esernyő jó. Persze aki akar arra gondol hogy jó mert megvéd az eső elől, de én gondolhatok arra hogy valakibe belehelyezni a megfelelő testnyílásán és úgy kinyitni, mert az a jó. Konkrétan ez egy parasztvakítás, nem több.

Ami írtam az nem hiányolás, hanem észrevétel. Én például az orvosmaffiázást, satöbbi nem hiányolom a programból. De ha te ezeket eszközöknek gondolod, akkor ezek szerint a választópolgár is csak egy eszköz lenne? Szép új világ? Vagy csak ébresztő!

balázska · http://blog.palbalazs.eu/ 2008.02.07. 21:24:41

Na ne mondd már! Meglepő módon a választás előtt minden párt egyetértett abban, hogy az egészségügy reformra szorul.

De hagyjuk is ezt a meddő vitát.

Rwindx 2008.02.07. 23:56:22

Én is egyetértek hogy arra szorul, ezt már említettem korábban. A vita nem meddő. Mitől lenne? Ott tartunk hogy vázoltad szerinted mi volt az mszp programja. Én belinkeltem mi volt valójában.

Szemezgessünk?
-Mikor történt a kisebb parlamentre vonatkozó kezdeményezés? 2006 óta biztosan nem.

-Hol az alsó tagozatos falusi iskolák támogatása? Sehol, ugyanis csak szimplán bezártak sokat közülük.

-Hol az a szövegrész ami arra utal hogy bevezetik újra a tandíjat? Vagy ez eszköz? Akkor miért nem írták le? Vagy akár bármilyen eszköz megengedett? Halálkamrák bevezetése is?
"Jobb és igazságosabb oktatást akarunk,amely az esély-különbségeket csökkenti." Tehát ha valaki nem tudja vállalni a költségeket akkor ezzel esélyesebb, mint korábban? Tehát nem csak hogy ez nem eszköz, de még csak a cél sem valósul meg.

-Hol az a szövegrész ami arra utal hogy kórházi napidíjat, vizitdíjat fognak bevezetni? Vagy ez egy eszköz? Akkor miért nem írták le? Vagy bármilyen eszköz megengedett? Az Andrássy út 60. ötvenes évekbeli funkciójának visszaállítása is?

-Hol az utalás a TB privatizációra? Itt sehol. Az szdsz írta valóban. De mintha az mszp-ről beszélnénk és nem egy olyan pártról aki ezzel a programmal éppenhogy parlamentbe jutott. Tehát társadalmi támogatottságról beszélni kicsit furcsának tűnik...

-Mitől lett jobb a magyar mezőgazdaságnak?
"Megteremtjük a versenyképes agrárium feltételeit." - Gondolom a "davosi gondolat" pont erről szólt.

-Hol lett egyetértéses demokrácia?
"ahol megvalósul a köztársasági eszmény; a hatalom megosztása, a testületek döntési joga és a jog előtti egyenlőség; ahol működnek a társadalmi párbeszéd intézményei; ahol a hatalmon lévők döntéseikbe bevonják a civil társadalmat és az érdekképviseleteket"
Akkor miért panaszkodnak a civil szervezetek hogy kizárják őket minden döntési folyamatból? Mert biztos azok is fasiszták mind... A társadalmi párbeszéd annyit tesz hogy kormányközeli cégeknél elköltenek pár milliárdnyi közpénzt mszp propagandára? Hát nálam nem ezt jelenti, persze lehet tévedek...

-Mikor lett jobb a magyar gazdasági társaságoknak Magyarországon?
"Versenyképes helyzetbe hozzuk a hazai kis­ és közép­ vállalkozásokat, javítjuk működési feltételeiket." -Ha attól lesznek versenyképesebbek hogy magasabb, több adóval nyomorítják őket, akkor lehet sikerült nekik.

"Csökkentjük a vállalkozások, az állampolgárok, a családok adóterheit." -Lehet valamit nagyon elqurok de az enyémek nőttek.

"A jövedelemcentralizáció mértékét legalább 2 százalékponttal csökkentjük." -Itt az is lehet hogy szimpla elírás, nem azt akarták írni hogy csökkentik hanem az hogy növelik, én megértem.

satöbbi, satöbbi

Vitatkozz kérlek, ha a kép más lenne mint amit vázoltam. Mutass rá hogy itt és itt tévedek, vagy neadjisten hazudok.

balázska · http://blog.palbalazs.eu/ 2008.02.08. 07:37:14

Mindezen célok napirenden is vannak. A program 2010-ig szól, a kiigazítások kikerülhetetlenek ezek megvalósításához.

Nem kerülöm ki, hogy egyenként végigmenjek a pontokon - noha sok esetben valóban úgy tűnik, hogy az ellenkező irányban haladunk, de van néhány dolog, amelyre külön reflektálni szeretnék -, de sajnos most el kell mennem.

Rwindx 2008.02.08. 10:09:41

"noha sok esetben valóban úgy tűnik, hogy az ellenkező irányban haladunk,"
- Nem csak úgy tűnik, hanem valóban ellenkező irányban haladunk. Ha nőnek az adóterhek akkor azok nem úgy tűnnek mintha nőnének, hanem nőnek!

-Ha csökkenek az esélyek a felsőoktatási képzésben való részvételre, akkor azok nem úgy tűnnek mintha csökkenének, hanem csökkennek!

Na ezért is zombiképző a pártgyűlés, ott úgy látszik megtanítják a szarról is hogy egészégesebb mint a déligyümölcs, és valójában csak szép érett színe van. Ha oda van írva hogy zöld akkor az nem kék! Az nem magyarázat hogy majd egyszer majd kék lesz, mert a kék szempontjából előnyösebb volt zöldet írni először.

balázska · http://blog.palbalazs.eu/ 2008.02.10. 09:44:07

A programot mindenekelőtt annak a fényében kell megítélni, hogy milyen környezetben született. Emlékezz csak vissza, ha mondtunk valamit, a másik oldal megspékelte valamivel, és még a 14. havi nyugdíjat is leígérte az égről. Sajnos Magyarországon az nyer, aki a többet ígéri. [Itt jegyzendő meg, hogy ha a fidesz kerül 2006-ban hatalomra, neki is csak két választása lett volna: 1. hozzákezd a kiigazításokhoz és az intézményi reformokhoz (a 2006-os programjuk - amit azóta gyakorlatilag teljesen eltagadtak - szerint nagyjából hasonlóan zajlott volna, mint a kormányé; 2. teljes csődbe viszi az országot, hogy a nagyívű szociális ígérgetéseit betartsa]

Kisebb parlament: hát ez ilyen körülmények közt nem nagyon aktuális, cinikus dolog felemlegetni.

Falusi iskolák: ez valóban át lett értékelve - nem az a fontosabb, hogy közel legyen, hanem hogy használható, minőségi tudást adjon.

Egyébként emlékeztető a vakbuzgó fideszesek számára (érdekes módon akkor még tudta a fidesz, miért kell iskolákat bezárni, a politikai széljárás miatt mára elfelejtették):
""Egy szomorú folyamat természetes következményének nevezte Pokorni Zoltán oktatási miniszter a jelenleg zajló iskolabezárási hullámot. A tárca szeretné a képzés minőségét javítani, s a további intézménybezárások elkerülésére nagyobb központi normatív támogatás bevezetésére tett javaslatot a Parlamentnek. Több mint száz közoktatási intézményt zárnak be , illletve vonnak össze az országban a Pedagógusok Szakszervezetének adatai szerint. Az elképzelések 91 intézmény összevonásáról és 18 megszüntetéséről szólnak. A megszüntetéseket a nyári szünetre tervezik, így pontos adatok csak ősszel lesznek.
Iskola bezárások, összevonások várhatóak Budapest több kerületében. Ugyancsak bezárják a nagyvárosok intézményeinek egy részét, például Miskolcon, Székesfehérváron, Szolnokon, Szegeden és Oroszlányban.
Az, hogy a gyerekek száma újra emelkedjen, nem az Oktatási Minisztériumon múlik. "Tény, hogy hosszú évek múlnak el addig, mire az életkörülmények megnövelik a szülési kedvet" - nyilatkozta Pokorni Zoltán lapunknak."

Forrás: Magyar Hírlap
Dátum: 1999.április 24." "

""Jobb és igazságosabb oktatást akarunk,amely az esély-különbségeket csökkenti." " - Ebben van a tandíj. A tandíj egyértelműen az igazságossághoz járul hozzá, ezt egyébként 1993-ben Mádl is megmondta, és a FIDESZ is támogatta 1994-es programjában. Majd miután megtapasztalták egy hallgatói gyűlésen, hogy népszerűség szempontjából nem jó ötlet, homlokegyenest szembefordultak vele. Egyébként kvázi ők vezették be a tandíjat, a költségtérítéses helyekkel. Erről sajnos keveset beszél a baloldali média is - a fidesz álságos tandíjpolitikája nem volt igazságos, szemben a most bevezetett intézkedéssel.

TB-privatizáció: ez valóban SZDSZ-es buli, de az MSZP érdeme, hogy nem valósul meg eredeti, apokaliptikus formájában. A többségi tulajdon az államé marad.

Mezőgazdaság: erről a területről keveset tudok, ezért egyelőre nem fűznék hozzá semmit.

Demokrácia: nincsenek a civilek kizárva.

Versenyképesség: ld. 2009-es átfogó adócsökkentés

Terhek: ld. 2009-es átfogó adócsökkentés

egyelőre. Msot rohannom kell.

Rwindx 2008.02.10. 12:59:39

"A programot mindenekelőtt annak a fényében kell megítélni, hogy milyen környezetben született." Szerintem egy állítást önmagában kell megvizsgálni.
Aztán már megint a fidesz programjáról beszélsz, ha az mszp választási programjáról akarsz beszélni, akkor abba nem kevered bele a fideszt mert egyébiránt csak mellébeszélés lesz(tt) belőle.


"Kisebb parlament: hát ez ilyen körülmények közt nem nagyon aktuális, cinikus dolog felemlegetni." - Miért is cinikus dolog a választási program egy pontját számonkérni? És szerintem aktuálisabb mint valaha, nincs szüksége az országnak ennyi léhűtő, tehetségtelen, balfék, tolvaj önmagát politikusnak hívő semmirekellő "emberre".


"Falusi iskolák: ez valóban át lett értékelve - nem az a fontosabb, hogy közel legyen, hanem hogy használható, minőségi tudást adjon." - Tehát hazudtatok. A fidesz emlegetése meg újabb mellébeszélés.


"Jobb és igazságosabb oktatást akarunk,amely az esély-különbségeket csökkenti."
vs
"A tandíj egyértelműen az igazságossághoz járul hozzá"
Akkor megismétlem: Ha valaki nem tudja vállalni a költségeket akkor ezzel esélyesebb, mint korábban?

"TB-privatizáció: ez valóban SZDSZ-es buli, de az MSZP érdeme, hogy nem valósul meg eredeti, apokaliptikus formájában. A többségi tulajdon az államé marad." - Ismétlem a kérdésem: Egy parlamenti küszöböt éppen csak átlépő párt programja milyen társadalmi támogatottságot jelez?

"Mezőgazdaság: erről a területről keveset tudok, ezért egyelőre nem fűznék hozzá semmit." - Rendben, Bár azért gyf davosi kijelentéséről mondhattál volna valamit.

"Demokrácia: nincsenek a civilek kizárva." - Ennyi? Ezt mernéd mondani szemtől szemben állva a civil szervezetekkel is? Már megbocsáss de ez egy csúnya "tévedés".

"Versenyképesség: ld. 2009-es átfogó adócsökkentés" - Hmm, ha a torkos csütörtökön felemelem az áraimat duplájára, majd abból adok 50% kedvezményt, akkor én fasza csávó vagyok? Egyébként az "adócsökkentésből" eddig csak az áfaemelés a biztos. A korábbi új adók bevezetéséről és emelésekről is írhattál volna valamit.

Ha majd visszajöttél és éppen nem kell rohannod, akkor írhatnál a többiről is.

balázska · http://blog.palbalazs.eu/ 2008.02.10. 20:22:57

Nézd, ebben az országban két nagy politikai erő van. 2006-ban pedig erőteljes ígéretlicit folyt. Lehet, hogy te annyira idealista vagy, hogy képes vagy attól a ténytől nagyvonalúan eltekinteni, hogy ma Magyarországon az nyer, aki a nagyobbat ígéri, de ez ettől még tény marad.

Ha te komolyan úgy gondolod, hogy az egyik igéretei a másiké nélkül is értékelhetők jelen helyzetben, akkor olyannyira másképp látjuk a rögvalóságot, hogy kár is nekünk erről tovább beszélgetni.

Civilek: én is részt veszek civil szervezetben, dolgoztam civil szervezetekkel, én nem látom úgy, hogy ki lennének zárva. Te talán így látod. Az "azt mondják" az amúgyse forrás. Te miből gondolod, hogy ki vannak zárva?

Kisebb parlament: erre a sok mocskolódásra nincs mit reagálnom.

Falusi iskolák: nem egyik napról a másikra változtattuk meg az elképzelésünket, hanem ezt a döntést elemzések, tanácskozások, kormányzati munka előzte meg. Tehát inkább az átértékelés szó releváns. Egyébként az általam bekopizott cikkre reagálhattál volna valamit. Ha már ellenzéki vagy, elég ronda dolog kibújni csak azért, mert "nem vagy fideszes". Ugyanis ha ez hozzád még nem jutott volna el, ha nem az MSZP győz 2010-ben, akkor a FIDESZ fog.

Tandíj: nem reagáltál arra, hogy részletesen leírtam neked a FIDESZ álságos tandíjpolitikáját.
Egyébként nincs olyan, aki nem tudja vállalni a költségeket. Legjobb 15% nem fizet, szociális alapon rászoruló szintén nem fizet. A többinek meg kéremszépen, tessék teperni és tanulni, tanulni, tanulni. Végre teljesítményorientált lesz a rendszer. Ez volna olyan rossz?! Te elvileg menedzser vagy, neked tudnod kéne, hogy ez mennyit számít.

TB-priv: Mindegy, hogy az SZDSZ programja mekkora támogatottságot élvez, hiszen töredéke sem fog megvalósulni.

Mezőgazdaság: Mivel a mezőgazdaság területén nem vagyok otthon, se szakmai, se politikai téren, nem tudok neked ebben a kérdésben mit mondani. És bölcs leszek, inkább nem mondok egyelőre semmit, mint hogy bődületes hülyeséget mondjak esetleg.

Versenyképesség: A kiigazitásra szükség volt, ehhez szükség volt új közterhekre is, ha százszor mondod se fogok mást mondani.

"Ha majd visszajöttél és éppen nem kell rohannod, akkor írhatnál a többiről is."

Azért néha te is reflektálhatnál az én felvetéseimre. Különben tényleg nem sok értelme.

Rwindx 2008.02.10. 22:09:25

"Nézd, ebben az országban két nagy politikai erő van. 2006-ban pedig erőteljes ígéretlicit folyt." - Kit érdekelnek a politikai erők? ÉN ÉLNI AKAROK EBBEN AZ ORSZÁGBAN! Leszarom a politikai erőket a licitestől mindenestül. Van még itt valaki akit jobban érdekelnek a politikai erők mint saját élete? Az jelezzen pls, csak hogy lássuk mi a helyzet.


"Ha te komolyan úgy gondolod, hogy az egyik igéretei a másiké nélkül is értékelhetők jelen helyzetben" - Most akkor a pártok kinek ígérnek? Egymásnak, maguknak vagy a választóknak? Mert ha a választóknak, akkor nem érzem úgy hogy figyelembe kellene venni a másik pártokat. Ha önmaguknak, vagy a hatalomért bármit, akkor valóban. Viszont az ország lakosságának 99%-a semmilyen pártnak nem tagja, egyenesen következik hogy ők szopnak minden esetben. Ugyanis a pártok egymást überelik a megválasztásért majd a licitet megnyerve/elveszítva nagy ívben szarnak rá. Lásd való élet.


"Kisebb parlament: erre a sok mocskolódásra nincs mit reagálnom." - Legalább őszinte volt :) De kukkants meg nyugodtan egy-két közvélemény-kutatást. Minimális azok száma akik nem így gondolják, még ha máshogyan is fogalmaznák meg.


"az átértékelés szó releváns." - Persze így majd én is egyoldalúan átértékelem pár hitelintézettel a kapcsolatomat...


"Egyébként az általam bekopizott cikkre reagálhattál volna valamit. Ha már ellenzéki vagy, elég ronda dolog kibújni csak azért, mert "nem vagy fideszes"."
Hát nézzük:
A szövegből következik hogy iskolákat zártak be, vontak össze. Mivel nem fogom megkeresni a 10 évvel ezelőtti választási programjukat, 2 eset lehetséges. Vagy azt ígérték támogatni fogják őket, vagy azt hogy racionalizálni fognak. Tekintsünk el nagyvonalúan az utóbbitól. Tehát hazudtak. Igen. És ez hol érinti az mszp 2006-os programjának kiértékelését? Van két hazug pártunk. Most jobb? Neked lehet. Nekem és sokunknak nem.


"Ugyanis ha ez hozzád még nem jutott volna el, ha nem az MSZP győz 2010-ben, akkor a FIDESZ fog." - Eljutott, erről kifejtettem az elméletemet Bakura buzz-os blogján.

A lényege az röviden: az mszp-t 2010-ben a padlóba fogja döngölni a fidesz, de istenesen, az szdsz eltűnik. Ezzel annyira fel fognak borulni az erőviszonyok, ami a fidesz bukását is előre vetíti. Azok az erők amik most a fidesz mögé tömörültek ki fognak lépni mögüle, ugyanis az mszp-t már nem kell kiegyenlíteni. Az azt következő űr kiváló lehetőség lesz a kis és új pártok számára hogy végre valódi értékeket juttassanak a parlamentbe. Ha minden simán megy 2020 körülre már normális kormányzata lehet Magyarországnak. Ez ugyanígy igaz lenne ha 2010-ben az mszp söpörne be mindent (valljuk be ennek semmi esélye). A lényeg az hogy valaki nagyon visszaszoruljon, és felboruljanak a korábbi kiegyenlített erőviszonyok. Ha ez sikerül, abban a pillanatban a győztes is bukik. Onnantól kezdve az emberek félelem nélkül mehetnek választani, ugyanis nem kell félni az ellenféltől. Nem a másik ellen fognak szavazni végre, hanem valami mellett. Remélem kielégítő választ adtam az én várakozásaimmal kapcsolatban.
Ha téged vigasztal, veletek együtt a fidesz is el fog tűnni :)

Ha ez nem éltetne hogy megszabadulunk tőletek egy belátható időn belül, akkor már rég nem írogatnék magyar blogokra...


"Tandíj: nem reagáltál arra, hogy részletesen leírtam neked a FIDESZ álságos tandíjpolitikáját." - Nem, mert nem érdekel. NEM a fidesz kormányoz, ha majd ők fognak, és szarul csinálnak valamit őket is fikázni fogom.


"Egyébként nincs olyan, aki nem tudja vállalni a költségeket." - Akkor valami olyan információ birtokában vagy amiről én nem tudok. Azt írtad valahol nem dolgozol. Aki nem dolgozik, annak az esetek nagy kis százalékában van bevétele. Akinek nincs megfelelő bevétele az hogyan fogja megfinanszírozni a 16-40%-ba eső fiatalok tandíját? Ugyanis valaki oda is fog tartozni. Te hogyan finanszíroznád saját gyereked egyetemi tanulását, aki csak a 20%-ba fért bele? Lemondasz róla mert az gondolod annyira hülye hogy nem bír a 15%-ba bejutni? Egy normális apa ilyet nem gondol.


"Te elvileg menedzser vagy, neked tudnod kéne, hogy ez mennyit számít." - Nem vagyok menedzser. Ezt a témát szintén kifejtettem már Bakura buzz-os blogján, de tömören ezt is összefoglalnám. Az államnak megéri az ingyenes felsőoktatás, természetesen nincs szükség ennyi ceruzahegyző képzésére. Két okból is. Egy a nemzet tudós embereinek tudása nemzeti kincs. (ez elég jobbosan hangzik, de) Mivel ha megnézed azokat az országok fejlődnek gyorsabban, ahol folynak tudományos, technológiai, stb kutatások. Ezek a kutatások értéke pénzben is kifejezhető. Nézd meg USA gazdasága, a világon a legnagyobbat képezi a K+F-re fordított összeg. Zöldkártya a megfelelő végzettségű külföldieknek, és persze megfelelő állás és fizetés. Ezt hívják agyelszívásnak. Miért kell az USA-nak ennyi szakember? Mert tudja így pörgeti a gazdaságot, amit nem képesek képezni azt inkább elcsábítják olyan országokból, ahol képtelenek foglalkoztatni őket. A másik ok természetesen az adó, egy jobban képzett, vállalkozási és egyéb tudással felvértezett ember sokkal könnyebben szánja magát cégalapításra. A cég termel, adót fizet be, foglalkoztat, stb. Míg mint munkavállaló becsenget évente kb 400.000Ft adót, addig még mikrocégként is 2-4 milliót + az alkalmazottak fizetését is generálja. Egy 3 éves képzés mennyibe kerüljön? 6 millióba? mondjuk. Akkor a munkavállaló és a cég adójának különbözete mennyi idő alatt hozza vissza a beleinvesztált összeget és mennyi idő után lesz nyereséges? A helyes választ megadók egy mszp plakátot sorsolhatnak ki egymás között.


"tanulni, tanulni, tanulni" - ezt bocsi de ne.


"Mezőgazdaság: Mivel a mezőgazdaság területén nem vagyok otthon, se szakmai, se politikai téren, nem tudok neked ebben a kérdésben mit mondani. És bölcs leszek, inkább nem mondok egyelőre semmit, mint hogy bődületes hülyeséget mondjak esetleg." - Ok elfogadom hogy nem akarsz rá mondani semmit. Azért csak javaslom nézz utána mit is mondott feri davosban és az hol passzol a programmal. Ehhez nem kell áttekinteni az egész mezőgazdaságot.


"Versenyképesség: A kiigazitásra szükség volt, ehhez szükség volt új közterhekre is, ha százszor mondod se fogok mást mondani."
-Kiigazításra szükség volt. Eddig egyetértünk. Bár megvizsgálhatnánk hogy ki idézte elő felelőtlenül a 2006-os év közel 10%-os költségvetési hiányát...
Javaslom nézz utána Simor utolsó kijelentéseinek. Fideszes elfogultsággal te sem vádolhatod...
Azt is elmondom miért, teljesen tisztában van azzal hogy ez a kiigazítás a költségvetés egyensúlyán az égegyadta világon semmit sem vesz figyelembe. Ez okból kifolyólag hibás, rossz. Nem a bevételeket kellene növelni hanem a kiadásokat faragni. Tehát nem lett volna szükség új közterhekre. www.privatbankar.hu/html/cikk/frisshir.php?hir=55530 Persze azok akik ezt mondják (közgazdászok) 2006 óta azok fasiszták. Lehet Simor is beépített fasiszta :)


Ha eddig esetleg úgy érezted nem arra reflektáltam volna amit írtál, akkor remélem ez most jobban fog tetszeni.

balázska · http://blog.palbalazs.eu/ 2008.02.10. 22:23:02

Csak röviden, mert ennek már úgyse sok értelme szerintem.

"A lényege az röviden: az mszp-t 2010-ben a padlóba fogja döngölni a fidesz, de istenesen, az szdsz eltűnik. Ezzel annyira fel fognak borulni az erőviszonyok, ami a fidesz bukását is előre vetíti. Azok az erők amik most a fidesz mögé tömörültek ki fognak lépni mögüle, ugyanis az m [...]"

Hát, ez is egy vélemény, nem nagyon áll a valóság talaján, de nyilvánvalóan sokan sokféleképp gondolkodunk.

"Azt írtad valahol nem dolgozol."

Nem, azt írtam, hogy állást keresek. Mellesleg azóta már van. Ha már úgyis annyira szeretsz közgazdászokra hivatkozni (akik nem mellesleg legalább annyira jobbosak meg balosak, mint te vagy én), biztosan nem ismeretlen számodra a frikciós munkanélküliség fogalma.

Egyébként lehet a tandíjjal kapcsolatban érzelmi húrokat pengetni, de nem hiszek ebben. Teljesítményorientált rendszert akarok, ez olyan, és kész. Ne akarjuk már a régi szart mindenből csak azért, mert az kényelmesebb. Ezért nem jut ez az ország sehova.

""tanulni, tanulni, tanulni" - ezt bocsi de ne." - pedig ebben minden benne van. Az ember így jut előre.

Nem fasiszta feltétlenül, aki nem ért egyet az MSZP-vel vagy a programjával. Nem tudom, ezt miért hangsúlyozod mindig, rám aztán abszolúte nem jellemző, hogy fasiszta címkét aggatnék bárkire.

Mára ennyit.

Rwindx 2008.02.11. 00:06:33

"Hát, ez is egy vélemény, nem nagyon áll a valóság talaján, de nyilvánvalóan sokan sokféleképp gondolkodunk." - Ez egy elmélet, nem több. De én úgy gondolom működik, ismerve a jobb és baloldal struktúráját. Az idő megmondja igazam volt-e.

Viszont a költségszámítás semmilyen érzelmi húrt nem penget. Egyszerű: felsőoktatás = több bevétel > kiadás => nyereség. A másik a K+F pörgetése, és a termelés növekedés ezáltal gazdaság növekedése szintén érzelmi húr? Nem hinném.

"tanulni, tanulni, tanulni" - Na jó tekintsünk el egy méltán nagy szovjet nem jobboldali na mindegy nem találok szavakat. Kell tanulni, minnél többeknek, ismétlem nem büfészakon, viszont így kevesebben fognak. Tehát ez az idézet is megdől.
Egyébként teljesítményt nem az oktatáson hanem a gazdaságon lehet lemérni, majd a gazdaság szereplőin és állapotán az oktatást megítélni.

Simor véleményéről a te véleményed érdekelt volna még. Hogyan is van az hogy esetleg mégsem az egyetlen járható út ebben a témában sem amit a kormány mond?
Másrészről mindenben ez az egyetlen járható út, ez kész agyrém... Ilyen sehol a világon nincs, max a Vörös Khmer-nél, Észak-Korában, satöbbi...

Rwindx 2008.02.11. 09:53:11

Még egy kis friss adalék az adócsökkentésről:
www.vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=208077

Kb ezt lehetett tudni. Ehhez még hozzá lehet adni az ÁFA emelést amiről Veres beszélt, és láthatóbb kép alakul ki.

Rwindx 2008.02.13. 11:37:43

További infók a valóságról politikamentesen, pusztán a gazdaság szemszögéből:

www.portfolio.hu/cikkek.tdp?h=1&k=3&i=93399

Rwindx 2008.03.05. 15:06:35

Az indexen található szerintem egy korrekt írás a TB reform-ról, annak várható hatásairól, valamint a jelenlegi rendszer kérdéseiről. Ha érdekel valakit azzal megosztanám a linket:
index.hu/velemeny/olvir/gaalegb3750/1

Aki írta lehet hogy ért hozzá, de aki laikusként próbál önállóan gondolkodni szerintem hasonló eredményre juthat, mégha nem is feltétlenül ennyire részletesen, mélyrelátóan.