HTML

Bakura az okostojás

Blog, politika, sport, média és minden más egy helyen.

A szerző: Ördög Zoltán

Szavazás

Friss topikok

  • Rwindx: Az indexen található szerintem egy korrekt írás a TB reform-ról, annak várható hatásairól, valamin... (2008.03.05. 15:06) Reform - Igen vagy nem? (heti szavazás)
  • Őrnagy Őrnagy: Bakura, többet kéne írnod, kampány van. Mit fog szólni a Párt, meg Balázska. (2008.03.05. 09:00) Szavazz a Fideszről! (heti szavazás)
  • Rwindx: Nos nagyjából sikerült eltalálni. Ez esetben vagy nem vagy jóval fiatalabb, vagy pedig még feneked... (2008.03.04. 10:29) Fodor Gábor a fiatalok ásza
  • Rwindx: Bakura: www.mkogy.hu/cgi-bin/ikalista_cxalan?P_OUTFRM=HTML&P_CKL=38&P_TIPUS=null&P_TIPUS=I (2008.03.03. 16:28) Jöjjön a gáz!
  • Rwindx: "helye van az esetleges csúsztatásaik, hazugságaik helyreigazitásának" - Erre az egyre tudom azt m... (2008.03.03. 16:04) Felháborító tv2 Napló

Hírek


Ugyanez a Blogteren

Antal Dániel blogja

Basahalom boulevard

Holdrabló

Jattila blogja

Címkék

anime (1) a társulat (1) bakura (15) baloldal (1) blog (20) blogter (3) budapest (2) bulvár (2) cigány (1) dakar (1) debrecen (3) demszky (1) egészségügy (3) eu (1) fidesz (6) foci (1) fodorgábor (2) fradi (1) gaskó (1) gáz (1) gazdaság (8) gyurcsány (4) humor (1) időjárás (1) internet (2) irodalom (4) kende péter (1) kommunikáció (23) könyv (1) kosárlabda (1) közpark (1) liberalizmus (1) magyar gárda (1) marketing (2) mdf (1) média (4) moderálás (1) mszp (9) nba (1) népszavazás (5) orbán (2) politika (57) politikusok (1) sport (5) szavazás (15) szdsz (11) szex (2) tolerancia (1) tv (6) vadkakasok (1) vallás (3)

Jöjjön a gáz!

2008.02.27. 19:31 Bakura - Szabadság, egyenlőség, testvériség

  1. Magyarországnak sokkal jobb, ha egy gázvezeték nálunk is áthalad, mintha nem!
  2. Ha mi nem írjuk alá a Déli Áramlatot, megelőznek minket a horvátok, vagy más déli szomszédunk, és röhögve élnek a lehetőséggel!
  3. Néhány hónappal korábbról egy olyasmi rémlik, hogy a Nabucco építésénél nagyobb szükség van hazánkra, mint az orosz projekt kapcsán.
  4. Magyarországnak elemi érdeke, hogy a Nabucco is megépüljön, ráadásul hazánkon is keresztül menjen!
  5. A 93000 négyzetkilométeren bőven elfér mindkét gázvezeték!
  6. A válasz: Déli Áramlat ÉS Nabucco!
  7. A Déli Áramlat sokkal előrehaladottabb állapotban van, mint a Nabucco!

Számomra döbbenetes, hogy van párt nálunk, amely arra szólítja fel a miniszterelnököt, nehogy aláírja a Déli Áramlatról szóló szerződést! Mindenre csak nemet mond, kivéve a népszavazósdit. Nem tud örülni a sikereknek, sőt elhazudja azokat.

37 komment

Címkék: politika gazdaság gáz

A bejegyzés trackback címe:

http://bakura.blog.hu/api/trackback/id/tr55357117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

k|M · http://reakcio.blog.hu 2008.02.27. 20:14:43

A gázügyet tágabb összefüggésben érdemes vizsgálni Bakura. EU, NATO, Oroszország, Kelet-Nyugat, diplomácia, energiafüggőség, ezzel járó kiszolgáltatottság, Oroszország befolyási övezetei, és hatalmi politikája, ésatöbbi.

Ez mindjárt annyi változó, hogy ha csak az ember nem a részterület szakértője, akkor máris hibás következtetéseket vonhat le.

A NABUCCO és Déli Áramlat projektek kapcsán Magyarország nem több, mint egyszerű kis gyalog a hatalmas sakktáblán. A többiek bábu viszont komolyabb szereplő, a szembenálló játékosokat pedig butaság volna lebecsülni.

Bakura - Szabadság, egyenlőség, testvériség · http://politikaikommunikacio.blogter.hu 2008.02.27. 20:19:43

k|M: Nem vitatom amit írtál. És ezzel az égegyadta világon semmit sem befolyásoltál abban, amit leírtam. :))

Rwindx 2008.02.27. 20:53:40

Nos, önmagában mint tény hogy a Déli Áramlat átkúszik rajtunk, egy dolog, vélhetőleg hasznos dolog (hacsaknem szembesülünk valami egyébb háttéralkuról, amit ugye majd 10 év múlva megismerünk, kedvenc kormányunk jóvoltából)

Eddig volt a bemelegítés és a laza ömlengés. Vágjunk a közpébe:
- Ki az aki tetves kommunista módon 10 évre titkosítana súlyos közpénzeket és közérdeket érintő szerződést!?!
- Ki az a félkegyelmű aki képes olyat állítani hogy a Déli Áramlat megszünteti az orosz függésünket a gázbeszerzéseket illetően!?!
- Ki az az elmebeteg idióta aki szerint a Nabucco egy álom, és ezzel veszélyeztetve annak létesítését!?!

A kérdéseimre a válasz csak nem a kormány?

Rwindx 2008.02.27. 22:57:36

Ha külkapcsolati részeket nézzük ott pedig K|M-nek igaza van. Ha azt nézem Bakurának is, mert a Déli Áramlat mindenképpen elkészül. De ezeknél jobban aggaszt mit akarnak titkosítani.
Ha annyi eszük lenne hogy a gyanakvást és az ellenérzéseket csökkenteni akarnák, akkor fel sem merült volna a titkosítás és tiszta lapokkal játszanának. De mit lehet ezektől várni...

Bakura - Szabadság, egyenlőség, testvériség · http://politikaikommunikacio.blogter.hu 2008.02.28. 07:58:08

A titkosítással kapcsolatban ezek több oldalú szerződések, melyekben az oroszok is ott vannak. Ráadásul el tudom képzelni, hogy államtitoknak minősülő dolgok is vannak egy ilyen horderejű ügyben.
A másik kettőt pedig nemes egyszerűséggel nem állította a kormány!

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.28. 08:32:12

Én örülök ennek a dolognak. Ezentúl legalább Washingtownban a Fideszt fogják támogatni:)

Rwindx 2008.02.28. 09:55:45

Bakura:
A Gazprom egy cég, Mo pedig egy állam. Vannak törvények Mo-n melyek kimondják, hogy közérdeket, közpénzeket érintő szerződéseket nyilvánosságra kell hozni. Amellett így etikus is.

"A másik kettőt pedig nemes egyszerűséggel nem állította a kormány!" - Most mondjam azt hogy finoman szólva tévedsz és nevetségessé teszed magad? Ugyanis amiket írtam hetekig forgott a médiában, a külföldiben is... Ha erősködsz rászánok 5 percet és hozom a linkeket.

tudod mit? kb 2 perc volt:
ma.hu/tart/rcikk/c/0/164861/1
hvg.hu/gazdasag/20070414_nabucco_brliner_zeitung.aspx

www.turkishdailynews.com.tr/article.php?enewsid=83231
www.robertamsterdam.com/2007/08/derek_brower_back_on_the_agend.htm
www.iht.com/articles/2007/03/12/news/hungary.php

Rwindx 2008.02.28. 10:43:14

Ja igen, és van egy másik törvény ami szerint, az 50 milliárd Ft összeget meghaladó költségvetésű szerződések a parlament hatáskörébe és nem a kormány hatáskörébe tartoznak. Jelenleg képviselők bele sem tekinthetnek a szerződésbe.
Szóval ne próbálja meg nekem senkisem megmagyarázni hogy ez így korrekt, etikus és teljesen törvényes.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.28. 13:02:30

Bakura, milyen érzés, hogy gázügyben Lovas Istvánnal vagy egy paltformon? Náci-e vagy?

Bakura - Szabadság, egyenlőség, testvériség · http://politikaikommunikacio.blogter.hu 2008.02.28. 13:32:21

Rwindx: Én már régóta nem akarok semmit sem megmagyarázni neked!
A linkjeid nélkül is ismerem a kormány és azok pártjainak álláspontját.
Senki sem állította, hogy a DÁ megszünteti az orosz függőséget, és a kormány igenis akarja a Nabuccozt is!
Ezek a tények!

Őrnagy: Fogalmam sincs hogyan jönnek ide a nácik, és hogy micsoda Lovas István álláspontja az ügyben.
Azt viszont tudom, hogy bármely 90-es IQ-val rendelkező ember osztja azon pontokat amiket leírtam! :))
De pl. te sem, K|M-se, sőt még Rwindx sem vitatta eddig amit leírtam.
Az utóbbi is csak a kormányt sározná, nehogy már csak a Fidesz legyen piszkos az örökös elutasításaival. :)

Rwindx 2008.02.28. 13:51:45

"A linkjeid nélkül is ismerem a kormány és azok pártjainak álláspontját.
Senki sem állította, hogy a DÁ megszünteti az orosz függőséget, és a kormány igenis akarja a Nabuccozt is!
Ezek a tények!" - Hát persze, de azért elolvashatnád, hogy némileg frissüljön az emlékezeted, és kibonthasd az igazság minden szálát. Vagy szándékosan valótlant állítasz (gyk.: hazudsz) vagy tényleg ennyire nem érdekel a valóság. Tehát hazudnak a magyar újságok, hazudnak a külföldi újságok, hazudnak az elemzők, mindenki hazudik, kivéve te és a kormány.

"Azt viszont tudom, hogy bármely 90-es IQ-val rendelkező ember osztja azon pontokat amiket leírtam! :))" - Tudod Bakura a 90-es IQ az nem túl sok. Átlag alatti. Erre ne legyél büszke.

A másik érdekes dolog, hogy én szerinted a kormányt sározom azzal hogy tövénytelenséggel vádolom. Nem tudom elhinni hogy van olyan idegileg gyenge ember aki tapsol annak, ha törvénytelenség történik bármilyen szinten. Ezek szerint mégis van.

Naszály 2008.02.28. 15:41:17

Tőmondatokban:Az Oroszországtól történő gázfüggőséget NEM LEHET KIVÁLTANI!!Az oroszoktól nem Mo hanem Európa függ.
Ha az Olaszoknak meg az osztrákoknak jó,akkor miért nem jó nekünk???
A Nabuccóról:Irán mint a 2.legnagyobb gáztartalékkal rendelkező ország türkmén és kazah gázt vásárol mert a kitermelése müszaki szempontból szinte a nullával egyenlő.
A déli volt szovjet köztársaságok gyakorlatilag a
Gázprom-on keresztül értékesitenek.Errőlállamközi szerződéseik vannak.
A vita Magyarországon már nem a biztonságos gázellátásról szól.Ez fidesz ellentámadása.mert miről is van szó?egy olyan szerződés nyilvánosságrahozatalát követeli,amit nem lehet nyilvánosságra hozni!!A Gázprom miatt.
Ez a szokásos mocskos játékaa vekkereséknek.
Más:a DÁ-ban Magyarország van benne,A Nabuccóban meg a MOL:Marhára nem ugyanaz.De MINDKETTŐBEN BENNE VAGYUNK!!!!!!!!!!!Ez a lényeg
Sőt!!Szeretném felhivni a figyelmet,hogy a magyar gázellátáshoz a németeknek is lesz egy-két szavuk!Már csak azért is mert az ő kezükbe van a magyar rendszer.Az ő tulajdonuk!!!!Ha jól emlékszem akkor az Eon vette meg a MOL gázüzletágát.
Ez a féleszü fidesz banda honnan a p...ból fog gázt venni ha hatalomra kerül??????Erre most sem válaszol!!!Mert ez a lényeg.A többi smafu.
Álljon már ki valamelyik féleszű és mondja a kamerákba,hogy nem szabad az oroszoktól gázt venni,hanem innen és innen kell venni mert az biztonságosabb.Ez a megoldás.De ezt nem!!!!
Itt már se Isten se ember se ország nem számit.
Csak a hatalom!!A Fidesz hazudik reggel,hazudik este,hazudik minden hullámhosszon/klasszikustól/
Mostanában néhányszor tele lett a tököm Gyurcsánnyal,emlegettem Katust,de most megint kénytelen vagyok teljesen mellé állni.
Mert a fidesz mellé megint nem lehet.
A törvényeket olvassátok figyelmesebben.És nem csak egyet,hanem a többi erről rendelkezőt is.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.28. 16:34:43

Építeni kell vagy még 6 blokkot Paksra, de septiben, kicserélni az épületekben az elektromos rendszert, oszt olcsóé lehet fűteni .

A ruszkik mostanában még nem fognak a gázzal zsarolni, mert akkor oda a hitelességük, és el kell adniuk a gázt. Úgyhogy kár bőgni. Később viszont már elképzelhető, hogy köcsögösködnek vele, úgy hogy valamit csinálni kell. Lsd Paks.

Az iráni termelés nőni fog, Kína, India nyomja bele a pénzt, igaz akkor elviszik a gázt is maguknak.

Hosszú távon a Nabuccót össze kell kötni az arabok vezetékeivel (Irakon át nehéz lesz ), ha már mindenáron gáz kell Ájrópának.

Viszont vagy Nabucco, vagy Kék Áromlat, és úgy néz ki az utóbbi nyert, hála többek között nekünk is.

Ez meg tipkus őskomcsi riogatás, hogy ha a Fidesz hatalomra kerül, nem lesz gáz. Mszps nyugdíjasokra hat is.

Naszály 2008.02.28. 17:31:31

őrnagy.Nem ez vagy az,hanem MINDKETTŐ.Fogd fel.
Nekünk nem kell atzomerőmű,nem kell vizierőmű
Nem kell 3 gázvezeték,elég 1 is.
MO energiaellátását a szélmalmok/vagy mia fene/fogja megoldani.A sok hülye zöld szerint.
Ebbe a játszmához a gáznak semmi köze.
A féleszű vekkeres al tudja e gáncsolni Gyurcsányr?
erről szól az egész.
Mert van-e a fityiszesek között legalább egy aki odaállna a kamerák elé.és azt mondaná,hogy GYF hülye vagy,mert innen és innen megoldható a gázellátás?NINCSILYEN VEZETŐTÖK!!!
Mert az orosz gázon kivül nincs más megoldás.
Nemcsk mi függünk a Gázpromtól,őis függ tőlünk.
mert a teljes termelését Európának adja el.
2.Ha Olaszországnak jó,a németeknek jó,az osztrákoknak,görögöknek jó,akkor nekünk miért is nem jó?
MERT A VEZÉR AZT MONDJA!!!!
Nekünk egy dolog jó:Ha MINDHÁROM VEZETK MEGÉPÜL!
És azt se feledjétek,a türkmének meg a többi kis ország a Gázpromon keresztül értékesit,legalábbis döntő többségben.
Meg azt se,hogy Irán még annyi gázt sem tud termelni,ami neki elég!!!A szomszédoktól vásárol.
Szerintetek Irán és politikája annyira megbizható,hogy feltétéel nélkül szállitani fog EurópánakM?
Drága jobbosaim:a ftyisz vezérek rossz dumáját
megettétek.
Igaza van Gyurcsánynak.Irja alá a szerződést.

Rwindx 2008.02.28. 19:11:04

Naszály, nem emlékszem hogy azt írtam volna, hogy a fidesz miatt nem kellene aláírni a szerződést, de csak akkor ha tudsz olvasni és nemcsak írni.
Ha elolvastad volna amit írtam, ez az egész TÖRVÉNYTELEN, ugyanis én nem a CSŐ-ről írok, hanem az eljárásról. Ha tudsz olyan törvényről amit voltál szíves homályban hagyni, pontosítsd a megfogalmazásod és szívesen elolvasom. Egyébiránt mit szólsz ahhoz hogy 2 nappal ezelőtt hall az ország először hogy itt fog elmenni az orosz cső, majd rá 2 nappal később aláírják a szerződést és titkosítják 10 évre? A parlament és a törvények figyelmen kívül hagyásával.

Másrészt úgy érzem nagyon közel vagyunk ahhoz hogy életbe lépjen az alkotmány 2. paragrafusának 3. pontja (ha érdekel mi az, majd elolvasod). Abból viszont nagy eséllyel polgárháború lesz. Ezt hozta Feritek az országnak.

balázska · http://blog.palbalazs.eu/ 2008.02.28. 20:23:09

Orbánnak elgurult a gyógyszere?! Ez nem elegáns mondat persze, de erre már nem tudok mást.

Őrnagy Őrnagy 2008.02.28. 21:49:59

Az is a bibi ezzel a csővel, hogy kikerüli Ukrajnát. Vagyis, ha megépül, akkor a ruszkik ki tudják csinálniaz ukránokat, mert már nem tudnak az Európa felé menő ág lezárásával védekezni, NATO tagság ugrik. Ezért lehetnek mérgesek az USA-ban többek között.

Rwindx 2008.02.28. 22:44:09

Ez külön tetszett :
"Ezt nagyon egyszerűen meg lehet fogalmazni: bolond az az ország, bolond az a régió, amely boldog attól, hogy egyetlen egy eladója van." (by gyf)

innen: www.miniszterelnok.hu/mss/alpha?do=2&pg=23&st=2&m46_doc=1269
(forrás:reakció)

Pedig valahogyan úgy érzem sokan boldogok most.
Én úgy érzem normális emberek közé szocializálódtam, lehet ez a probléma akkor, amikor nem értem azt hogy valaki kijelent valamit, majd pár nappal később megcáfolja, szavakkal vagy tettekkel.
Olyan mint nem lesz vizitdíj, nem lesz gázáremelés, nem lesz tandíj, hazudtunk éjjel..., a Nabucco egy álom, bolond ország, bolond régió..., le kell építeni a mezőgazdasági támogatásokat, satöbbi. Számomra ez egyszerűen hihetetlen. Képtelen vagyok elhinni ez itt történik velünk az EU-ban, a 21. században, Magyarországon.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.28. 23:49:03

Bakura

1: Attól függ mi az ára! (nem csak készpénz)Gondolkodj!!
2: Attól függ mi az ára! Szerbia egyszer már ráfizetett az orosz üzletre. Nem keveset.

A versenyeztetés, a mézesmadzag lengetése klasszikus diplomáciai és kereskedelmi fogás.

Tudod, teleshop: Vegye meg azonnal csak 50 darab van belőle!!

3: Geostratégiailag pont a Nabuccóban van ránk nagyobb szükség. Nézz a térképre: Eu nem hozhatja a vezetéket sem Szerbián, sem Ukrajnán át. Oroszok annak adják, akitől a legtöbbet kapják cserébe, arra viszik, amerre jólesik.

4: Igen. Is nélkül.
5: Idióta érv.
6: Szeretnéd elhinni. Az oroszoknak viszont a Nabucco egyáltalán nem érdekük és éppen ezért mindent megtesznek ellene. Ennek volt része ez a megállapodás.
7: igaz. A fenntiek tekintetében: na és?

Az IQ becslésed helyes volt. Amit írtál, úgy 90-110 pont között hihető.

Bakura - Szabadság, egyenlőség, testvériség · http://politikaikommunikacio.blogter.hu 2008.02.29. 08:43:29

Rwindx: Te vagy az egyetlen, aki törvénytelenséget lát! Oké, vettük, hogy neked ez a véleményed.
De fogadd el, ha másnak nem.
Azt meg kikérem magamnak, hogy ideggyengének nevezd azt, aki nem kiált rögtön törvénytelenséget!

Őrnagy: Pakson nincs gáztermelés, az más téma.
Ukrajna kihagyásával pedig egész Európa jól jár, lásd a két ország vitái.
A NATO és az USA fölösdlegesen keveredik ide.

Bazalttufa: 200 akárhány milliárd sok évre elosztva nem tétel e célra!
Ez üzlet amivel nyer az ország. Tranzitország leszünk, és valami olyat is hallottam, hogy egy hatalmas tároló is épül.
A Nabucco léte vagy nem léte pedig nem azon múlik, hogy a DÁ rajtunk vagy Horvátországon keresztül megy-e.

Naszály: Mi látjuk, hogy Oroszország közel van, nagy hatalom, és náluk van a gáz. A Fidesz-kommandó is látja valsueg (én nem nézem le őket), de csak azért sem hajlandó egyetérteni az aláírással.
Amit e kormány tesz, az egyesek szemében csak rosz és törvénytelen lehet...


Továbbra sem látok egyetlen érvet sem az aláírás ellen!

Rwindx 2008.02.29. 10:56:47

"Továbbra sem látok egyetlen érvet sem az aláírás ellen!"

Egy idézettel válaszolnék:
"Mindenki, aki néz, de nem lát, vak; Mindenki aki lát, de hallgat, duplán vak"

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.29. 11:01:55

Bakura, Pakson atomerőmű van, és van még hely vagy 2 blokknak. És az elektromos árammal is lehet fűteni ám, sőt főzni is, így van köze a gázhoz. Gondoltad volna?

Nato Usa..új hidegháború készülődik, hülye aki nem látja. Egyszerre két segget nem nyalhatunk sokáig. Dönteni kell, melyik a szimpibb.

Törvénytelen, mert nemzetközi szerződésket a Parlamentnek nem árt megerősíteni, csak ezt nem merik, mert az Szdsz lehet nem támogatná.

Ho olyan fasza dolog, miért nem viszik a T.Ház elé bakura?

Bakura - Szabadság, egyenlőség, testvériség · http://politikaikommunikacio.blogter.hu 2008.02.29. 12:48:20

Már mért ne vinnék az országház elé?! Hétfőn döntően erről lesz szó, lefogadom! :)) (Sőt a maszop szívesebben is beszél erről, mint a népszavazásról, talán.)
De mért nem hozta fel akkor korábban a Fidesz?!
Gyors döntés és aláírás kellett! (Az ellenzék részéről meg méltányosság kéne...) Nem húzhatták ezzel az időt. Kész.
Képzeljétek mi lenne, ha az Orbán-kormány idején lennénk, a 3 hetenkénti ülésezésnél!!! Mire a Ház elé kerülne, senki sem emlékezne rá.
Nem véletlen volt ez így kitalálva akkor...

Rwindx 2008.02.29. 13:38:59

Utolsó információim szerint a házelnök nem vette fel a napirendi pontok közé. Anélkül hétfőn nem lesz semmi erről. Mivel a forrásokat nem találom, ezért azt mondom hétfőn meglátjuk. Valószínűleg még fogok ideírni.

Bakura - Szabadság, egyenlőség, testvériség · http://politikaikommunikacio.blogter.hu 2008.02.29. 15:02:35

Rwindx: Napirend előtti felszólalásokról, interpellációkról hallottál már?! Ezekhez a házelnöknek semmi köze.
Ha a Fidesz erről akar beszélni, erről fog!
Szerintem ezt is fogja tenni. :) Sőt a szocik is. :)

Rwindx 2008.02.29. 21:48:02

Kérdezem én, a napirend előtti felszólalásokon mi értelme van a dolgoknak? Ha igazad van, akkor a menetrend:
1. Akárki a fidesztől interpellálni fogja gyf-et vagy verest
2. Az interpellált válaszol
3. A képviselő nem fogadja el a választ.
4. A parlament elfogadja a választ.

Volt értelme? Nem.

Bakura - Szabadság, egyenlőség, testvériség · http://politikaikommunikacio.blogter.hu 2008.03.01. 08:13:54

És ha egy vitanapot kezdeményeznek, amit még a magamfajta őrültek sem néznek meg, annak mi értelme?!
Csak jelzem, hogy egy napirend előttit sokkal többen megnéznek. Ez igaz az interpellációra is.
A média is sokkal jobban tudja interpretálni ez utóbbikat!

Csak kérdem, ha szerinted a parlamenti dolgoknak nincs értelmük, akkor mi a fenének hőbörögsz az elmaradás miatt?! :DD

Rwindx 2008.03.01. 21:39:59

"Csak kérdem, ha szerinted a parlamenti dolgoknak nincs értelmük, akkor mi a fenének hőbörögsz az elmaradás miatt?!" - Nem a parlamenti dolgoknak nincs értelme, hanem a pártszavazógépeknek. Lelkiismeret kiiktatva. Egyébként meg lehet igazad van.
Majd jövő vasárnap elmegyek behúzok 3 igent, aztán megiszok pár sört a haverokkal és jobban fogom magam érezni. Ennek több értelme van.

Naszály 2008.03.02. 08:42:02

A parlamenti menet a következő a nemzetközi szerződéseknél:
A MINDENKORI KORMÁNY megköti a szerződést,és a parlament később ratifikálja.
Sokszor több évig elhuzódik ez.

Még mindig nem válaszoltatok,hogyha nem orosz gázt
vedszünk,akkor honnan lesz gáz???????????????

Arra sem válaszoltatok,hogyha egész Európának jó az orosz gáz,akkor nekünk mi a fenéért rossz!!!!!!!!

Szerintem nem az oroszokkal,nem a gázzal hanem a magyar belpolitikával van őrületes nagy baj.

Jelszavak helyett érdemi vitát folytassunk.!!!!!!
Őrnagy:Atomerőmű nem lehet,mert a zöldek tiltakoznak,a Fidesz meg mögéjük áll.Igy az is
ugrott.Ugyan ezért szénerőmű sem lehet.
De hülye a Gyurcsány.

Be kellene üzemelni a dorozsmai szélmalmot.
Még énekelhetnénk is hozzá.De fasza lenne!!!!!
Meg hagyományt is őriznénk.

Gyerekek! Azért mert a politikusaink hülyék,gazemberek,tolvajok,hazaárulőók
buzik,mocskosok,ettől nekünk is hülyének kell lenni,vagy itt a végeken esetleg mi értelmesek is lehetnénk.Tőlük függetlenül értelmes vitát is
tudnánk csinálni?

Mert ha nem tőlük már csak mi vagyunk hülyék,gazemberek...........

Bakura - Szabadság, egyenlőség, testvériség · http://politikaikommunikacio.blogter.hu 2008.03.02. 10:25:06

Naszály: Gondolom nem tőlem várod a választ. :) Én nagyjából egyetértek veled.

Rwindx 2008.03.02. 12:32:49

Naszály:
1. A parlament felhatalmazza a kormányt a tárgyalásról, bizonyos keretek között, majd jöhet tárgyalás, szerződéskötés és ratifikálás. Nem kéne kihagyni pár lépést.

2. Nyugat-Európában az átlagos gázimport kb 40%-a a teljes felhasználásnak, addig Magyarországon ez kb 80%. Nos ez a nem mindegy.

3. A Nabucco gáz beszerzési forrása nagyjából lefedi a Déli áramlatét, azaz az oroszok felvásárolják a környéken a forrásokat, és szép haszonnal eladják az EU-ban. Az iráni beszerzésekhez, ismereteim szerint, tervek készülnek, a kitermelés növelésére.

4."Arra sem válaszoltatok,hogyha egész Európának jó az orosz gáz,akkor nekünk mi a fenéért rossz". Az EU innen tudja beszerezni jelenleg a szükséges hiányzó 40%-ot. Teljes mértékben tisztában vannak ennek a helyzetnek a súlyosságával. Emiatt tettek pl.: célkitűzéseket, az alternatív energiaforrások 25%-os részarányának megvalósítására 2020-ig (ezt természetesen a gyf féle kormány megpróbálta elszabotálni, de legalábbis kibújni alóla). És ezért is támogatott a Nabucco arra felé. Pontosan tudják hogy nem olyan jó nekik az orosz gáz, de egyelőre csak az van.

5."Be kellene üzemelni a dorozsmai szélmalmot." - Ha azt gondolod hülyeséget mondtál, akkor tévedsz :) Ezeddig egyik kormány sem hozott semmi normális intézkedést, az a nap, szél energia felhasználás elősegítésére. Jelenleg kiadtak egy rakás engedélyt a maximális kb 3-400MW szélerőműteljesítmény létesítésére, de ennek töredéke valósul meg, mert úgymond érdekes cégek vették meg a létesítés jogát. A támogatási rendszer, a kiegyenlítési rendszer pedig úgy rossz ahogy van.

Naszály 2008.03.02. 12:44:59

Ahhoz,hogy a kormány tárgyaljon,nem kell parlamenti jóváhagyás!mert a Grippen ügyben SEM VOLT.
Szélenergiával NEM LHET elegendő áramot csinálni.
Az alternativ áramelőállitás csak azért megy mert
dupla áron KELL ÁTVENNI tőlük az áramot.
Neked ezen az áron kellene megvenni.
Na ebből a hülyeségből elég.

Rwindx 2008.03.02. 14:32:59

"Ahhoz,hogy a kormány tárgyaljon,nem kell parlamenti jóváhagyás!mert a Grippen ügyben SEM VOLT." - És akkor ezzel minden rendben van? Más is lop, lopj te is! ...

"Szélenergiával NEM LHET elegendő áramot csinálni." - A szélenergiával pont annyi áramot lehet csinálni amennyit lehet. Annál biztosan nem többet. Ki mondta ahogy szélenergiának kell fedeznie a teljes energiaellátást? Annak is megvan a maga helye.

"Az alternativ áramelőállitás csak azért megy mert
dupla áron KELL ÁTVENNI tőlük az áramot." - No ez egyszerű hazugság. Egyrészt mondtam hogy a támogatási rendszer rossz. (Ja a legutolsót szintén ez a kormány alkotta meg...) Másrészt lakjál akkor szén vagy gázerőmű mellett... az "olcsó". Egyébként ha a széndioxid és egyéb gáz kibocsátást meg kell kötniük a fosszilis erőműveknek, akkor majd megnézem mennyibe fog az kerülni, addig meg szívd cuccost. Másrészt meg nincs ingyenebéd, vagy ezt még nem hallottad?

A kötelező átvételi árak csúcsidőben (jelenleg):
-szél, nap energia esetén: 24.71 Ft/kWh
-biomassza esetén: 28.06 Ft/kWh
-gázerőmű esetén: 26.33 - 37.01 Ft/kWh között besorolástól függően.

A hülyeséget te ömleszted ide, de ahogy nézem teljesen feleslegesen, mert lövésed sincs a dolgokról. Annyit tudsz biztosan hogy ellent kell mondani, és le kell hülyézni a másikat.

Bakura - Szabadság, egyenlőség, testvériség · http://politikaikommunikacio.blogter.hu 2008.03.02. 15:17:49

Rwindx: 1. A kormánynak az a dolga többek közt, hogy tárgyaljon ilyen esetekben, majd szerződéseket kössön.
Tudod azért ők a "végrehajtó hatalom".
Világosan szabályozva van, mikor kell előtte országgyűlési felhatalmazás. A jelek szerint ez nem az az eset.

Ismétlem, még a Fidesz sem beszél törvénytelenségről. Pedig ők aztán...

2. Ahol több gáz van a föld alatt, ott kevesebbet kell venni. Ahol kevesebb, ott többet. Szerintem ez logikus és kormányfüggetlen.
MO alatt pl. gyógyvíz van sok. :)

Na meg Nyugat-Európa gondoskodott különböző energiahordozókról az elmúlt évtizedekben.
Nálunk a szocializmusban a SZU-nak ez nyilván nem volt érdeke.
A rendszerváltás óta pedig sajnos erre sem jutott... (Egyébként is honnan venné el az ember?)
Na meg hogyan reagálna a Fidesz, ha a kormány erőműépítésekkel állna elő...

3. Ha azonos lenne a forrás, nem kéne a Nabucco! Pont az lenne a lényeg, hogy az nem orosz gáz.
Magadnak mondassz ellent! :))
Ha meg az oroszok megszerzik azon mezőket, ahonnan a Nabucco jönne, semmi szükség nem lenne rá. Remélem ez nem fog bekövetkezni.


MO és a nagy szél... Hát, lehet még a beruházást sem fedezné.

Rwindx 2008.03.02. 17:09:17

Bakura:
1. Végrehajtó hatalom: azaz végrehajtsa amire felhatalmazták.
"Világosan szabályozva van, mikor kell előtte országgyűlési felhatalmazás." - Ez így van.
"A jelek szerint ez nem az az eset." - A jelek szerint senki sem hatalmazta fel. Elmondom neked mi történik: Mivel az MFB-n keresztül csinálják, ezért nem költségvetési pénzt fog érinteni, így kikerülik a rendszert. "Apró trükkök százai..."

"Ismétlem, még a Fidesz sem beszél törvénytelenségről." - A fidesz azért kussol erről mert ezt ők is elsütötték korábban más témában, ha jól emlékszem még 98-ban.

2. Teljesen logikus. Ebből egyenesen következik, ha nálunk kevés a nukleárisan szennyezett termőföld, akkor többet kell beszereznünk. Egyébként nem csak gyógyvíz van sok Mo alatt.

"Na meg Nyugat-Európa gondoskodott különböző energiahordozókról az elmúlt évtizedekben." Mire is gondolhatsz? Leástak pár km mélyre gazt amiből gáz lett azóta? Vagy háborúztak egymással hogy elszedjék egymás kútjait? Nem rémlik...

"Na meg hogyan reagálna a Fidesz, ha a kormány erőműépítésekkel állna elő" - Nem a kormánynak kellene erőműveket építenie, hanem egy JÓ koncepciót kellene kidolgozni, majd ezek mentén ösztökélni a magántőkét hogy építsen erőműveket, és nem feltétlenül Hujber féle szalmaerőműveket... Na ilyen koncepció nem létezik, illetve de: a gázerőműveket tolják.

"Ha azonos lenne a forrás, nem kéne a Nabucco!" - Azonos a forrás.
"Magadnak mondassz ellent! :))" - Miért is? Az oroszok megveszik Közel-Kelet kitermelését, majd eladják nekünk. 1.Halálra keresik magukat, rajtunk. 2. Függésben tartják az EU-t. Ha Nabucco lenne, akkor EU-s cégek kaszálnának, amelyek nincsenek teljesen alárendelve a politikának, ellentétben a Gazprommal.

"Ha meg az oroszok megszerzik azon mezőket, ahonnan a Nabucco jönne, semmi szükség nem lenne rá." - Megszerzik, Iránban kicsit más a helyzet, de azt ki tudja ott mi lesz. Szükség lesz rá, de akkor az EU-nak már nem lesz erre behatása.

Lehet nehéz megérteni, de: Az összes csap 1 kézben lesz, ezért hívják nem diverzifikált függésnek, aminek geopolitikai jelentősége van. Akkor lenne diverzifikált, ha lenne Nabucco, vagy bármi más ami nem orosz, vagy orosz érdekszféra. Akkor szűnik meg a gázfüggés, ha elfogy a gáz, vagy tudják helyettesíteni, mással, vagy új EU szférába tartozó nagy mennyiségű lelőhelyet találnak. Az utóbbi nem valószínű, a gáz előbb utóbb el fog fogyni. A második variáción dolgoznak, de az még sok idő. Ez jobbára energetikai kérdés.

"MO és a nagy szél... Hát, lehet még a beruházást sem fedezné." - Lehet hogy hihetetlen, de míg tőlünk nyugatabbra sorba építenek szél és egyéb erőműveket, addig itt csak jön az ilyen hozzá nem értő laikus szöveg. Talán az is hihetetlen hogy nem kell feltétlenül nagy szél. Ez egy beruházás ami x idő alatt megtérül. Kb 10-15 év. A probléma az hogy megszerezték olyan cégek Mo-n a létesíthető kvóta nagy részét, akik azt sem tudják mi az a szél. Természetesen nem is építenek semmit, hanem az engedélyek be vannak, dobva egy fiókba. Aki meg akar építeni az így járt. Nem is értem kinek az érdeke lehet... A másik problémát a Mo-n a szabályozhatatlanság okozza. Azaz semmilyen energiatároló rendszer nincsen. Ugyanis mivel a szelet nem lehet túlzottan szabályozni ezért a Mavir megállapította hogy ennyi bír el a magyarországi (nem emlékszem a pontos számra 3-400MW között) hálózat. Többet csak energiatározókkal. Amiket kitaláltak (pl Aranyos völgyi) azok meg súlyos természetkárosítást okoznának. Itt sincs semmi koncepció, csakúgy van bele az ország energiapolitikája a világba, csak lesz valami az orosz elvtárs úgyis ad gázt majd azt jó lesz nekünk... ennyi. Ez nem vesz figyelembe sem geopolitikát, sem klímapolitikát, sem pedig környezetgazdálkodási politikát, semmit, csak az elvtársi kapcsolatokat.